Pulshöjande duoträning

Den här kombinationen avslutade vi med efter det här passet. Benen var rätt så möra redan innan, så det blev en ordentlig utmaning. Den ena körde 10 stycken burpees med spänsthopp & under tiden gjorde den andre benböj. Så fort den som kör burpees är klar så byter man. Vi körde så långt vi hann i 8 minuter. 8 minuter låter inte så länge, men det är det kan vi lova ?. //Vickan & Lina

Två övningar -> mycket möra ben…

Här kör Lina burpees med spänsthopp. Gör först en burpee. Ut i plankposition på raka armar. Lägg ner kroppen på golvet, lyft händerna från golvet, hoppa ihop grupperat, ta sats & hoppa ett så långt hopp du kan. Direkt där du landar sätter du ner armarna, hoppar bak med benen i plankposition & gör en ny burpee. Repeat. 10 gånger.

Under tiden gör Vickan benböj (squats). Gå ner så att du är i minst 90 grader i benen. Tänk på att ha ryggen rak. Sträck på dig & spänn rumpan & så ner i benböj igen.

När Lina är klar med burpees med spänsthopp byter vi direkt. Ingen vila emellan. Vila får man göra efter 8 minuter!!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras