Crosspasset

Näst sista träningen med Runacademy för den här terminen. Idag var rubriken Crosspasset. Minus 9 grader, mörkt, reflexväst på och denna gång träffades vi i Folkparken. Crosspass betyder idag att vi ska kombinera styrka med korta intervaller.

Vi körde 2 olika varv, med 4 styrkeövningar i varje varv. Mellan varje övning sprang vi i spurttempo i 30 sekunder. Vi startade och avslutade varje varv med löpning.

Styrkeövningar – Varv 1
1. Knäböjspump
2. Vadhävning med knälyft (typ indianhopp utan hopp)
3. Dansande stjärnan vänstersida
4. Dansande stjärnan högersida

Styrkeövningar – Varv 2
1. Knäböj med sidkick
2. Skridskohopp
3. Vadhävning
4. Breda hopp

Min grupp körde 3 varv av Styrkeövningar – Varv 1 och sedan serievila i 2 minuter. Därefter blev det 3 varv av Styrkeövningar – Varv 2.

Glad, lycklig, sprallig och pigg! Trots ett tufft pass – åker jag hem med ett leende på läpparna! //Vickan

Crosspasset

Styrkeövning – knäböj med sidkick.

Benstyrka

Vacker rimfrost i träden.

Rimfrost

Stretching efter passet.

Stretching

Garmin Connect

Många – riktigt många – 30 sekunders intervaller blev det. 26 st för att vara exakt! Vi sprang 15 sekunder åt ett håll och vände 15 sekunder tillbaka.

Intervaller

Dagens bästa på kroppen – mina nya 2XU kompressionstrumpor i merino. Satt perfekt och frös inget alls om fötterna. Toksköna!!

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras