Cirkelpass v. 15 – 2019

Cirkelpass v. 15 – 2019 har lite extra fokus på balans, vilket gör att hela kroppen används. Jag märker att jag inte har tränat lika intensivt en period (eftersom att jag har varit sjuk i flera veckor), då jag kändes lite svajigare i kroppen. Längst ner i inlägget finns en film på övningarna.

Veckans cirkelpass:
Utfallssteg med upphopp
Planka med balans
Burpees med crawl out
Butterfly situps
Planka med jumping jacks
Kräftan

Material:
Matta

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Jag kände mig härligt taggad på träning! Nu kör vi ett cirkelpass!!

Glad och stark

Hoppas att ni får en härligt aktiv vecka, trots att vintervädret kom tillbaka. //Vickan

Utfallssteg med upphopp

Ovan utfallssteg med upphopp. Stå i ett djupt utfallsteg med höger fot bak. Gör ett upphopp, där du lyfter höger ben och möter vänster hand mot höger knä. Tillbaka till startposition igen. Kör på höger ben i 30 sek. Sedan byter du ben resterande 30 sek. Vänster ben bak, gör ett upphopp där vänster knä möter höger hand.

Nedan planka med balans. Stå i plankposition på raka armar. Lyft och sträck ut höger arm och vänster ben. Hitta balansen. Tillbaka till startposition. Lyft vänster arm och höger ben. Hitta balansen och tillbaka till startposition igen. Alternera. Blir det för vingligt, kan du stå på knäna istället för endast tårna i golvet. Då är knä och handflata i golvet.

Planka med balans

Nedan burpee med crawl out. Du börjar stående och går ut på armarna till plankposition. Här gör du en armhävning. Sedan hoppar du fram med benen till armarna och gör ett upphopp. Sedan hoppar du ut i planka igen och klättrar tillbaka på armarna till stående. Det är en repetition. Är hoppen ut och in mot händerna svåra, så tar du ett stort kliv istället.

Burpee med crawl out

Nedan butterfly situps. Ligg på rygg på golvet med fotsulorna ihop. Ha armarna raka ovanför huvudet. Lyft upp överkroppen och ha armarna raka genom hela övningen. Tryck ner svanken i golvet och lyft med magen. Dutta händerna i golvet framför dig. Ha rak rygg. Håll emot på tillbakavägen till startposition. Fötterna ska hela tiden ha kontakt med golvet.

Butterfly situps

Nedan planka med jumpingjacks. Stå i plankposition på raka armar och hoppa isär och ihop med benen. Se till att ha överkroppen så rak och still som möjligt. Axlarna ska vara rakt ovanför händerna.

Planka med jumping jacks

Nedan kräftan. Stå med fotsulor och handflator i golvet och magen upp mot taket. Lyft upp höften så mycket du kan. För sedan höger hand mot vänster fot ovanför magen. Växla till vänster hand och höger fot. Spänn magen och rumpa genom hela övningen.

Kräftan

1 kommentar
  1. Tokgillar första bilden! Träningsglädje big time!
    Tack för ännu ett grymt träningspass.

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras