Veckans löppass: 10 x 1 min och 5 x 30 sek

Veckans löppass: 10 x 1 min och 5 x 30 sek innebär att du springer 1 min intervaller 10 gånger. Vila 30 sek mellan varje intervall. Sedan springer du 30 sek intervaller 5 gånger. Vila även här 30 sek mellan intervallerna. Sammanlagt tar intervallpasset 20 min med vilan. Du väljer sedan själv hur lång uppvärmningsjogg och nedvarvningsjogg du vill ha, beroende på hur långt pass du vill ha. Jag försöker alltid att ha 10 min innan och 10 min efter. Tyvärr har jag inte sprungit detta pass idag, men jag har kört det tidigare. Imorgon ska jag äntligen få springa igen – efter 14 dagars uppehåll. Det pirrar till och med i kroppen av förväntningar. Nästa vecka hoppas jag att kroppen är redo för nya intervallpass igen. Längtar! //Vickan

Så här körde jag passet:

10 min uppvärmningsjogg

1 min intervaller – 30 sek vila
x 10

30 sek intervaller – 30 sek vila
x 5

10 min nedvarvningsjogg

Veckans löppass: 10 x 1 min och 5 x 30 sek

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras