Veckans löppass: 15 sek stegringsintervaller

Ojoj så fort veckorna går nu när man har börjat jobba. Saknar mer tid att träna, umgås och chilla. Redan torsdag och dax att tipsa om intervallpass. Veckans löppass: 15 sek stegringsintervaller innebär 15 sek intervall, sedan ökar du farten nästa 15 sek, öka farten ytterligare nästa 15 sek för att sedan gå sista 15 sek (nu har du kört i 1 min). Upprepa detta 10 gånger. Du bestämmer själv vilken hastighet du börjar med på de första 15 sek. Tänk på att du ska kunna öka två gånger innan det blir gåvila. Antingen avslutar du efter dessa 10 min eller tar en setvila på 2 min stillastående och gör sedan en hel omgång till. //Vickan

Så här såg mitt pass ut:

Uppvärmningsjogg 12 min
Några vändor fram och tillbaka med höga knän, benspark (Ravelli) och hälkick.

15 sek i bra fart – 15 sek lite fortare – 15 sek så snabbt jag kunde – 15 sek gåvila.

Detta upprepade jag 10 gånger. Det räckte för mig denna gång.

Nedvarvningsjogg 15 min

Veckans löppass: 15 sek stegringsintervaller

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras