Fotstyrka med gummiband och tennisboll

Idag har det mest varit fix hemma och i trädgården. Jag hann dock med lite träning på altanen – äntligen! Sedan blev det chill i bikini med en god kall Reload. Älskar soliga och lediga dagar. För att se filmer på övningarna, kolla in dagens datum på instagram.

Så här körde jag mitt pass med fotstyrka med gummiband och tennisboll idag:

Uppvärmning – trädgårdsarbete
Alla övningar körde jag 3 x 15 reps i ordningen nedan.

  • Vinkla ut höger fot
  • Vinkla ut vänster fot
  • Vinkla fot och stå på utsidan
  • Vinkla upp och ut båda fötterna samtidigt
  • Tåhäv med tennisboll mellan hälarna

Till de första fyra övningarna använder jag ett litet gummiband.

Detta var bra övningar som löpstyrka, men är ju bra även för de som inte springer såklart. Detta är extra bra träning om du springer mycket i skogen, då underlaget är så ojämnt. Du kan köra övningarna utan gummiband, men jag ville ha lite mer motstånd. //Vickan

Vinkla ut höger fot

Ha gummibandet spänt mellan fötterna. Vinkla ut höger fot och se till att knät går i samma riktning. Försök att ha överkroppen så rakt fram som möjligt. Gör sedan samma sak med vänster fot.

Vinkla ut vänster fot

Fotstyrka med gummiband

Samma startposition på denna övning. Ställ fötterna på utsidan av fötterna och sedan tillbaka igen.

Gummibandet är spänt mellan fötterna. Lyft upp tårna och vrid sedan ut tårna utåt. Tillbaka till startposition.

Fotstyrka

Kläm en tennisboll mellan hälarna och gör sedan tåhäv. Tennisbollen är kvar på samma ställe hela tiden.

Tåhäv med tennisboll

Vitamin Well Reload

Sommarvarmt och bikiniväder. Lovely!

Vårsol

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras