30 minuter sammanhållande löpning

Det har gått 5 månader sedan skadan, det är 6 kilo oönskad mervikt på kroppen, det har varit babysteps framåt och ibland några steg bakåt, det har varit sjukt tråkiga rehabövningar. Men igår kändes det FANTASTISKT🤩 att springa igen. Hela 30 min (!!!) sammanhållande löpning – som var helt enligt fysioterapeutens plan. Kuperad löprunda dessutom. Covidandningen är tyvärr kvar, men jag fixade att springa dessa 30 min helt utan värk. Det är sådan ꜰʀɪʜᴇᴛ, ʟʏᴄᴋᴀ och ᴛᴇʀᴀᴘɪ på en och samma gång😍!! Jag har fortfarande ont när jag sitter och ligger, men där går det också framåt. Snart så… 🙏🙌

Så f**k jante… Jag är så galet stolt och glad över mitt pannben och vägen tillbaka till löpning. Än har jag inte kommit hela vägen till att springa hur jag vill, men jag är fasen på väg åt rätt håll!!

Upplägget på dagens pass var 5 min gåuppvärmning, 30 min sammanhållande löpning och sedan avsluta med 5 min gånedvarvning.//Vickan

Rehablöpning

Vilken fantastiskt härlig kväll det var i skogen. Sol, höstfärger och t-shirtvarmt på slutet.

Höst

NÖJD! GLAD!

30 min sammanhållande löpning

garmin running

Kuperad löpning

Ovan ser ni att det inte var en helt plan runda jag sprang. Nedan ser ni att min puls låg högt i 74% av rundan. Då gick jag ju i början och slutet, vilket är med i de 26% som är kvar. Jag har en del att kämpa med för att komma tillbaka i min forna träningsform… För jag sprang dessutom lite saktare än jag brukar göra. Ja ja, egentligen är detta inte alls viktigt för mig, men en fingervisare om att konditionen inte är på topp just nu. Jag brukar inte vara på rött alls i mina distanspass.

hög puls

 

 

 

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras