Rehab – HIIT pass hemma

Ojoj, så trött jag blev. Härligt trött! Gladtrött! Muskeltrött! Endorfinerna sprutar.

Idag körde jag ett nytt rehabpass. Var jätteopepp innan, men under passets gång vände det till pepp istället. Jag körde ett HIIT-pass med 40 sek jobba – 20 sek vila/byta övning. 11 min tog ett varv. Då hade jag varvvila på 1 min. Sedan körde jag ytterligare 2 varv. Sammanlagt 35 min.
Jag hade tre benövningar som jag gjorde en omgång på varje ben. Mellan alla benövningar la jag in mage, rygg och armar. Tanken med detta pass var att få upp pulsen, så jag körde så många reps jag hann på 40 sek. Högt tempo hela tiden alltså! Svettigt. Jobbigt. Härligt. //Vickan

Så här så passet ut:

10 min uppvärmningsgång på löpbandet

• enbensknäböj till pall – vänster ben
• crunches
• enbensknäböj till pall – höger ben
• rygglyft
• step up på pall med knälyft – vänster ben
• armhävningar på knä
• step up på pall med knälyft – höger ben
• crunches i sidled
• enbensbäckenlyft med rakt ben – vänster ben
• rygglyft i sidled
• enbensbäckenlyft med rakt ben – höger ben

Rehab - HIIT pass hemma