Cirkelpass v. 47 – 2022

Cirkelpass v. 47 – 2022 innehåller en ny övning – hollow criss cross. Tro’t eller ej, men övningen kommer från Zlatans instagramkonto😃.

För att se filmer på övningarna, så swipa kollaget på instagram (@life_in_a_happy_way). Hoppas att du får en härligt aktiv vecka. //Vickan

Veckans cirkelpass:
Sumo med hopp
Mountainclimbers
Squats med hälarna ihop
Crossjacks
Rygglyft sida till sida
Hollow criss cross

Material:
Matta

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Vill du få många fler tips på cirkelpass – klicka HÄR (där det finns över 200 olika cirkelpass). Följ gärna #cirkelpasslife på instagram, så har du alla cirkelpass samlade med filmer till övningarna.

Sumo med hopp

Ovan sumo med hopp

Gå ner i en bred squat (sumosquat) och tryck handflatorna mot varandra och sätt armbågarna mot insidan på knäna. Res dig upp och gör ett hopp uppåt och låt armarna hänga utmed kroppen. Ner i en sumosquat igen.
Om du inte vill hoppa: Istället för att göra ett upphopp, res dig bara rakt upp innan du går ner i en ny bred squat.

Nedan mountainclimbers

Stå i plankposition på raka armar och ha blicken ner i mattan. Lyft ett ben i taget. För höger knä mot vänster armbåge och sedan tillbaka till startposition. Gör samma sak fast med vänster knä till höger armbåge. Alternera.

Mountainclimbers

Nedan squats med hälarna ihop

Stå med hälarna ihop och fötterna vinklade utåt (som ett V). Böj dig ner och för samtidigt fram armarna framför kroppen. Gå ner så att du har knäna i 90 grader. Tryck dig upp till stående igen och för tillbaka armarna, så att de hänger utmed kroppen. Tar bra på insida lår.

Squats med hälarna ihop

Nedan crossjacks

Stå brett mellan fötterna och armarna rakt ut. Hoppa ihop med fötterna och korsa höger ben framför vänster ben. Samtidigt för du ihop armarna framför kroppen i axelhöjd, så att armbågarna är i 90 grader. När höger ben är framför vänster ben har du höger arm ovanför vänster arm. När vänster ben korsar framför höger ben har du vänster arm överst.
Om du inte vill hoppa: Ta steg in till samlad position och gå sedan ut i en bred position.

Crossjacks

Nedan rygglyft sida till sida

Ligg på magen och lyft upp överkroppen. Ha blicken rakt ner i mattan och fötterna ska hela tiden ha kontakt med underlaget. Böj överkroppen från sida till sida och för ner höger hand mot höger utsidan av knät. För sedan vänster hand mot vänster utsida av knät.

Rygglyft sida till sida

Nedan hollow criss cross

Sitt på mattan som ett brett V och ha armarna uppsträckta mot taket. Korsa höger ben över vänster ben, för isär benen och korsa sedan vänster ben över höger ben. Spänn magen genom hela övningen. Alternera vilket ben som är överst när du korsar benen.

Hollow criss cross

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras