Varför springer du?

Jag springer i genomsnitt 3-4 pass per vecka. Det ligger oftast på längder mellan 5-15 km. När jag har semester blir det oftast varje dag. Eftersom jag tränar mycket, förväntas jag ofta att springa många lopp och att springa fort.

HÄR kan du läsa om Löparåret 2018.

Jag springer för att jag mår så himla bra av det. Jag blir lycklig av att springa – oavsett väder, världsdel, sällskap och underlag. Självklart blir jag lite extra lycklig av fina vyer, semesterkänsla i kroppen och varmare luft. Löpning är frihet. Löpning gör mig lycklig. Alltid!

Jag lockas inte av att springa en massa lopp. Detta för att många förväntar sig att jag ska göra bra resultat på lopp och då ställer jag orimliga krav på mig själv, vilket gör att jag inte kan njuta av löpning. Där vill jag inte hamna – jag vill njuta av varje steg. Alltid! När jag väljer att springa lopp är det för gemenskapen ihop med andra eller att jag själv har valt detta för att utmana mig själv. Och då tycker jag att det är en riktigt häftig känsla! Jag tror nog att antalet lopp för mig kommer att öka framöver, då min löparsjälvkänsla ökar hela tiden. Jag springer för mig själv och det är bara jag som måste vara nöjd över mina resultat.

Jag har inte lagt upp min träning för att springa fortare. Jag springer nästan alltid bara efter dagens känsla. Ett mål jag har är dock att få till ett intervallpass per vecka. Angående att springa fortare än tidigare, så blir jag såklart riktigt glad när jag har slagit pers på en distans, men det är inget jag tränar aktivt för att få. Kommer det så kommer det. Jag tänker nog mer på längd än på hastighet. Jag räknar gärna km, men inte minuter. //Vickan

Varför springer du?

Varför springer du?

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras