3 december – Julkalender 2019

3 december – Julkalender 2019. Dagens aktivitet är 3 bicepsövningar, 10 reps x 3 set gör du 3 gånger. Till denna övning behöver du hantlar eller två likvärdiga tyngder. Om du inte har tillgång till hantlar, små kettlebells eller viktskivor, så funkar det kanonbra med två fyllda vattenflaskor. Se till att vattenflaskorna är av samma storlek, så att det blir jämn tyngd i båda händerna. Du kan fylla på med vatten, sand, grus eller vad du själv tycker passar. Naturligtvis funkar det också bra med två jämntunga saker du hittar i hemmet. Bara du kan greppa dem i handen, så att rörelsen blir densamma som om du har en hantel i handen.

Se till att stå rak i kroppen. Spänn magen, ha en stolt hållning och armbågarna ska vara still intill kroppen genom alla tre övningar. //Vickan

#HappyJulkalender2019

Så här gör du:

10 reps från rak arm till 90 grader i armbågen.
10 reps från axeln till 90 grader i armbågen.
10 reps från rak arm till axeln.

Lägg ner tyngderna på golvet och skaka loss armarna. Sedan upprepar du det som står ovan. Sammanlagt gör du detta 3 gånger.

Biceps - från rak arm till 90 grader

Ovan från rak arm till 90 grader i armbågen. Lyft tyngden upp till armbågen är i 90 grader. Sänk sedan tyngden sakta tillbaka. 10 repetitioner. Ha en stolt hållning genom hela övningen. Tryck fram höften så att du inte svankar.

Biceps - Från axel till 90 grader

Ovan från axeln till 90 grader i armbågen. Starta med tyngden vid axlarna. Sänk tyngden och stanna när armbågen är i 90 grader. För tyngden upp mot axlarna igen. 10 repetitioner av denna övning.

Biceps - från rak arm till axel

Ovan från rak arm till axeln. Starta med tyngden i händerna och ha armen helt rak. Lyft kontrollerat tyngden upp till axlarna. Håll emot på tillbakavägen. Gör 10 repetitioner av denna övning.

Här kan du läsa om hela #happyjulkalender2019.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras