Veckans löppass: pyramid 1-2-3

Veckans löppass: pyramid 1-2-3 innebär intervaller i tre olika tidslängder. Först uppåtgående, för att sedan gå ner igen. Jag körde två pyramider, vilket innebar att intervallerna såg ut så här: 1-2-3-2-1-1-2-3-2-1. Jag hade 1 min gåvila (vill du ha ståvila så väljer du det) mellan intervallerna och valde att lägga 2 st 1:or i rad, för att pyramiderna skulle bli exakt likadana. Alltid skönt att avsluta med en nedräkning i antal min på en intervall. Som vanligt funkar ju detta intervallpass lika bra till rodd, crosstrainer, löpband, motionscykel eller som powerwalk. Att jag väljer löpning förvånar nog ingen😉… //Vickan

Veckans löppass såg ut så här:

10 min uppvärmningsjogg
10 höga knän, 10 hälkick och 10 jumpingjacks – för att få upp pulsen lite extra inför intervallerna.

1 min intervall – 1 min gåvila
2 min intervall – 1 min gåvila
3 min intervall – 1 min gåvila

Sedan fortsatte jag med 2-1-1-2-3-2-1 intervaller. 1 min gåvila mellan varje. Efter sista intervallen tog jag 1 min ståvila, innan jag påbörjade nedvarvningsjogg hem.

10 min nedvarvningsjogg
Stretch hemma på altanen

Veckans löppass: 1-2-3

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras