Veckans löppass: Moneghetti

Torsdag redan, vilket innebär att jag tipsar om ett löppass. Idag har jag testat mig för Covid-19, så jag har fortfarande symtom. Jag mår bättre, men är ganska orkeslös. Oavsett om jag har Corona eller inte, så är jag sjuk och kan inte träna. Sitter och bläddrar igenom bilder på mobilen och drömmer mig bort i en intervall. Tänk vad extra stor längtan är efter träning, när man inte kan träna. Idag tipsar jag om mina favoritintervaller. Jag har skrivit om dem här förr, men det gör ju absolut ingenting att köra samma intervaller många gånger på ett år. Snarare tvärtom, det kanske är bra att köra för att känna att man utvecklas eller att man kanske vågar ta i lite mer när man vet vad som väntar. Veckans löppass: Moneghetti innebär intervaller i en stege. //Vickan

Moneghetti-intervallpass:

Uppvärmningsjogg i 10 min.

4 x 90 sek intervaller (ståvila 90 sek efter varje intervall)

4 x 60 sek intervaller (ståvila 60 sek efter varje intervall)

4 x 30 sek intervaller (ståvila 30 sek efter varje intervall)

4 x 15 sek intervaller (ståvila 15 sek efter varje intervall)

Nedvarvningsjogg i 10 min.

Moneghettiintervaller är ett effektivt pass där intervallerna med ståvila tar endast 26 min. Sedan väljer du själv hur mycket uppvärmningsjogg och nedvarvningsjogg du vill lägga till. Det börjar tufft med lite längre intervaller och avslutar nästan skönt med riktigt korta. Jag hatälskar dessa intervaller. En riktig favorit och känslan efteråt är grymt skön. Lycka till!

Veckans löppass: Moneghetti

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras