Veckans löppass: backintervaller 10 sek

Veckans löppass: backintervaller 10 sek innebär att jag körde 10 sek uppför och sedan hade ståvila i 10 sek för att sedan köra vidare 10 sek intervall. Jag körde detta 6 gånger, alltså 2 min sammanlagt, sedan vände jag av nedåt till startplatsen igen. Jag upprepade detta 3 gånger. Så sammanlagt bara 6 min, men jag kan lova att det känns i hela kroppen.

Så här såg mitt pass ut:

Uppvärmningsjogg 12 min

10 sek intervall + 10 sek ståvila x 6

Lugn löpning nedför backen

Ståvila 20 sek

 x 2
(alltså sammanlagt 3 st omgångar med 10 sek intervall + 10 sek ståvila x 6)

Nedvarvningsjogg hem 12 min.

Ett kort pass, men ack så givande! Om du inte har tillgång till en lång slalombacke som jag har, så hitta den längsta backen i din närhet. Om du bara har tillgång till en liten backe, så spring upp och ner istället. //Vickan

Veckans löppass: backintervaller 10 sek

Backintervaller

Intervallpass

 

2 kommentarer
  1. Kör något liknande, kortare brant backe som maxar uppför går nerför x3 sedan vila därefter 2 set till klart på 6-7 min beroende av hur vilan blir mellan seten.
    Gillar när det är kort och intensivt

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras