Veckans löppass: långa och korta intervaller

Veckans löppass: långa och korta intervaller innebär att du först springer en intervall på 3 min och sedan springer tre korta på 15 sek. Jag gillar att kombinera långa och korta intervaller, eftersom man känner sig så snabb på de korta😉! På så vis får jag även träna både snabbhet och uthållighet.

Jag började att springa första setet intervallerna på en grusväg, sedan fortsatte jag på vårt elljusspår som är mycket kuperat. Jag var väldigt nära att avsluta efter tredje omgången. Men då kom jag att tänka på alla deltagare på Runacademy, som kämpar så otroligt bra varje vecka trots att de är supertrötta. Då fick jag ny kraft att avsluta intervallerna, men den sista 3 minutaren var galet tuff. Efteråt är det så fantastiskt skönt! //Vickan

Så här såg mitt intervallpass ut:

10 min uppvärmningsjogg

3 min intervall – 1 min aktiv vila
15 sek intervall – 15 sek vila x 3

Setvila på 1 min

Upprepa 4 gånger

10 min nedvarvningsjogg

Veckans löppass

Veckans löppass: långa och korta intervaller

Kvällssol

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras