Veckans löppass: 30-45 sek intervaller

Torsdag och dax för ett nytt tips på intervaller. Veckans löppass: 30-45 sek intervaller innebär 30 sek snabb intervall och sedan 45 sek lugn löpning. Detta upprepas 10 gånger. Eftersom det var galet halt ute igår, vågade jag inte chansa att springa utomhus idag. Jag får ju inte på något sätt riskera att halka eller ramla, så att jag antingen måste ta emot mig med högerarmen, landa på axeln eller göra hastiga rörelser för att parera ett eventuellt fall. Det blev löpbandet idag. Utomhus snöade det och solen kom igenom på slutet. Vi har verkligen härlig utsikt från vårt löpband.

Så här såg passet ut:

10 min uppvärmningsjogg

30 sek snabb intervall – 45 sek lugn löpning
x 10

10 min nedvarvningsjogg

Jag hittade detta pass i en app jag har där jag sparat lite intervallpass sedan mycket långt tillbaka i tiden. Detta pass passade mig fantastiskt bra idag. Skön, svettig och härlig känsla att få springa fort i 30 sek och sedan springa lite lugnare i 45 sek. En go och bra känsla i kroppen. Armpendlingen är det som stoppar farten lite. Jag är jättenöjd över att ha fått till mitt andra intervallpass sedan jag fick börja springa igen. //Vickan

Löpbandslöpning

Veckans löppass: 30-45 sek intervaller

Härlig utsikt från löpbandet!

Vy från löpband

Intervallpass

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras