Prova på pass 1

Ikväll har vi i Runacademy Norrköping haft prova på pass 1. Kanonkul. Vi träffades vid Stadium City. Det kom 22 härliga deltagare som var nyfikna på hur vi tränar med Runacademy. Idag var vi 5 ledare och delade upp gruppen efter hur mycket man har sprungit tidigare. Nästa onsdag har vi ännu ett prova på pass och vecka 37 drar terminen igång på riktigt. Då blir det ”onsyay” igen!!

Dagens prova på pass innehöll uppvärmning, tänjning och lite löpskolning. Sedan körde vi intervaller och avslutade med nedvarvning och stretch. Så här är alla Runacademyträningar uppbyggda, men övningarna och intervallerna varierar. Jag älskar det här upplägget. Dessutom kör alla löpargrupper på 62 olika orter runt om i Sverige samma träningsupplägg varje vecka. Så är du på resande fot en vecka, kan du hoppa med i någon annan löpgrupp. Visst är det bra!?!!

Kvällens intervaller såg ut så här (som Moneghetti intervaller, fast lite andra tidslängder):

4 x 60 sek
4 x 45 sek
4 x 30 sek
4 x 15 sek

Man vilar lika länge mellan intervallerna som intervallen innan var. Alltså kör man 60 sek bort, så vilar man 60 sek och kör sen 60 sek tillbaka igen. Intervall på 45 sek – vila 45 sek, intervall 30 sek – vila 30 sek och intervall 15 sek – vila 15 sek. De sista intervallerna känns superjättekorta. Jag tokgillar den här typen av intervaller, då de blir kortare och kortare. Dessutom tar man ut sig till max och det är bästa träningen tycker jag.

Ett fantastiskt kämpande och inspirerande gäng som sprang tillsammans idag. Några sprang för första gången typ. Imponerande. //Vickan

Prova på pass 1

Det här härliga ledargänget var vi idag! Under hösten kommer vi att vara ytterligare fem ledare. Kul!

Ledare Runacademy

1 kommentar

    Berätta vad du tycker

    Din e-postadress kommer inte publiceras