Cirkelpass v. 23 – 2020

Cirkelpass v. 23 – 2020 har fokus på insida lår och mage. Och det härliga är att man naturligtvis får med en massa andra muskler också. Vill du ha fler tips på cirkelpass, så finns det över 100 olika HÄR. För att se filmer på övningarna nedan – swipa bildkollaget på instagram.

Hoppas att du får en fantastisk vecka som blir solig, frisk, glad och aktiv! //Vickan

Veckans cirkelpass:
Utfallshopp med boxslag
Offset squats
Mountainclimbers – paus på tre
Squatwalk med resning
Liggande pulsande V
Planka med axelklapp

Material:
Matta och eventuellt en tyngd

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Utfallshopp med boxslag

Ovan utfallshopp med boxslag

Gå ut i ett brett utfall. Han händer knutna i hakhöjd. För fram höger hand (boxslag) samtidigt som vänster ben är framme i utfallshoppet. När du hoppar så att höger ben är fram gör du ett ”boxslag” i luften med vänster arm. Vill du inte hoppa, så stå salat med fötterna och sätt istället bak ett ben i taget.

Nedan offset squats

Stå samlat med fötterna och händerna samlat framför dig i axelhöjd. Gå ner i en squat och flytta höger fot snett bakåt. Kroppen är framåt genom hela övningen. Tillbaka och ta ett steg snett bakåt åt vänster samtidigt som du går ner i en squat.

Offset squats

Nedan squatwalk med resning

Böj dig ner i en squat. Ta ett steg till vänster och följ efter med höger ben. Res dig upp. Gör en squat och ta sedan ett steg till höger. Vill du göra övningen lite tyngre. Håll en tyngd i händerna.

Squatwalk med resning

Nedan mountainclimbers – paus på tre

Stå i plankposition på raka armar. Gör tre snabba mountainclimbers. På de tredje stannar du till kort och fortsätter sedan med tre nya mountainclimbers. Vill du inte ”springa/hoppa” mountainclimbers tar du vara vanliga steg istället, men gör ändå en paus.

Mountainclimbers - paus på tre

Nedan liggande pulsande V

Ligg på rygg med benen rakt upp. Dra isär benen så att de blir till ett brett V. I ytterlägen gör två pulsande tryck. Upp till startposition.

Liggande pulsande V

Nedan planka med axelklapp

Stå i plankposition på raka armar. För höger hand till vänster axel. Tillbaka och för sedan vänster hand till höger axel. Spänn magen genom hela övningen.

Planka med axelklapp

Lyxigt att få träna till doften av syrén och med musik ur min Sudio Femtio.

Perfekt träningsmiljö

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras