SEMESTER-träning

Juli är är snart slut och därmed även min semester. Men än så länge har jag lediga dagar och det firas med SEMESTER-träning. Och då menar jag bokstäverna S E M E S T E R. Många E, vilket blir en hel del mountainclimbers. Jag tycker det är både smidigt och kul att använda alfabetet för att köra ett träningspass. Oftast använder jag övningarna rakt av, bara för att det blev just dessa övningar. Men pga min axelskada, fick jag idag byta ut några övningar (jag körde det inom parentes). Jag körde detta x 3. Som ett cirkelpass, fast inte lika mycket av varje övning.

S – 20 utfall
E – 16 mountainclimbers (crunches)
M – 20 armcirklar (jag körde bara med vänster arm)
E – 16 mountainclimbers
S – 20 utfall
T – 30 squats
E – 16 mountainclimbers (crunches)
R – 12 burpees (squathopp)

Eftersom min axel fixar några övningar i plankposition, så körde jag endast 1 omgång med mountainclimbers. Jag bytte ut två av E:na mot crunches. Burpees är också lite klurigt för min axel, så jag körde squathopp istället. För att se filmer på övningarna, swipa bilden på instagram.

Här är en länk till att träna SOMMARLOV istället. Eller skapa egna pass genom att bestämma ett ord som du vill träna. //Vickan

Utfall

Ovan utfall och nedan mountainclimbers.

Mountainclimbers

Armcirklar

Ovan armcirklar och nedan squats.

Squats

Crunches

Ovan crunches och nedan squathopp.

Squathopp

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras