Träningspass v. 26

Första sommarlovsveckan! Lovely! Vad passar inte bättre för träningspass v. 26 än att köra ett träna-ditt-namn-pass med ordet SOMMARLOV! Inga redskap behövs, bara en vikt om man önskar till russian twist. Jag älskar den här typen av pass. Går att variera i oändlighet. Byt ord eller bokstavskombination och få ett helt nytt pass. Eller varför inte köra hela alfabetet?! Längre ner i inlägget finns tips till två andra träna-ditt-namn-pass. Se hela alfabetet, både på svenska och engelska, längre ner i inlägget. //Vickan

S – 20 utfall
O – 16 russian twist
M – 20 armcirklar
M – 20 armcirklar
A – 10 burpees
R – 12 burpees
L – 20 jumpsquats
O – 16 russian twist
V – 20 mountainclimbers

Jag körde SOMMARLOV i ordningen som står ovan och så körde jag ordet tre gånger. Härligt med sammanlagt 66 burpees!

Lounges

Ovan utfall. Jag tog vartannat ben framåt, alltså 10 utfall med höger ben fram och 10 utfall med vänster ben fram.

Nedan russian twist. Jag har en altanlykta som vikt. Ha helst endast rumpan i marken. Blir det för vingligt eller svårt, sätt ner fötterna i marken. För vikten från sida till sida. Följ med vikten med blicken. Väljer du att kör utan vikt, så vrid på samma sätt som med en vikt.

Magövning

Nedan armcirklar. Stå upp, sänk axlarna och för armarna i cirklar. Eftersom jag hade två omgångar armcirklar efter varandra, körde jag den ena med armcirklar framåt och den andra omgången med armcirklar bakåt.

Armcircles

Nedan burpees. Gör ett upphopp med armarna raka ovanför huvudet. Ihop grupperat och hoppa ut i plankposition på raka armar. Lägg dig ner på marken och släpp händerna från marken. Tryck dig upp till plankpostition igen, hoppa ihop grupperat, res dig upp och gör ett nytt upphopp.

Träningspass v. 26

Nedan squathopp (benböjshopp). Gör ett upphopp. Landa lite mer än axelbrett och gå ner i en squat, så att det är ca 90 grader i knäna. Res dig upp och hoppa uppåt i samma rörelse.

Benböjshopp

Nedan mountainclimbers. Stå i plankposition på raka armar. För höger knä mot höger armbåge. Tillbaka till startposition. För sedan vänster knä mot vänster armbåge. Tillbaka. Alternera varannan gång.

Träningspass v. 26Här tipsar jag om två andra träna-ditt-namn-pass: Life in a happy way samt Alla Hjärtans Dag.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras