2,5 km uppför

Jag hade ”spring i benen” kvar, när vi kom hem efter dagens vandring runt Stendalsrundan. Mannen behövde vila sina stortår, som tagit skada av all nedförsvandring. Jag bytte om till vanliga löparskor. Lika bra att passa på när orken finns och innan det var dax att duscha. Om man ska springa där vi har boende, så är det uppför eller nedför som gäller. Det finns inget platt. Inte alls faktiskt! Så jag sprang uppför till Copperhill. Vi gick denna runda i söndags kväll när vi kom hit. Så fina vyer och så mycket uppför (och nedför sedan såklart!). Väl däruppe kände jag mig förvånandsvärt stark. Hur hade jag orkat springa upp hit??!!? Nu var det nedför i 2 km istället. När jag kom i höjd med där vi bor, hade jag ”bara” fått ihop 4 km och jag ville ha 5 km. Sprang nedåt mot Åre Björnen och hann visst ända ner till stora vägen innan jag vände uppåt igen. 5,2 km backlöpning in på måbrakontot. Sammanlagt har det blivit nästan 20 km idag. Backiga sådana dessutom. 30.000 steg blev dagens resultat.

Mitt torsdagstips (eftersom jag brukar ha ”Veckans löppass” på torsdagar) är att springa en extra runda på semestern. Du kommer säkert att upptäcka något nytt. Se vyer du inte sett, som gående eller bilåkare. Testa att utmana dig. Jag har nog aldrig sprungit så långt rent uppför i ett sträck tidigare. Det var en utmaning för min andning, men jag fixade det! //Vickan

Backlöpning

Löpning

Uppförslöpning

Uppe på toppen vid Copperhill.

Vickan

Utsikten från Copperhill.

Utsikt från Copperhill

Och så vände jag ner samma väg. Förstår ni vilken makalös utsikt jag fick?!?!!

Åreskutan

Jag slutar aldrig att häpnas av de otroligt vackra vyerna…

Ledkryss

Dagens runda

Höjdnivån

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras