Morgonjogg och Mountainyoga

Dag 4 startade syrran och jag kl. 07.30 med en powerwalk i Åre by. När vi kom tillbaka till hotellet sprang jag utmed Åre strand en runda på 3 km. Skönt att starta med powerwalk och avsluta med löpning. Efter en dusch och rejäl frukost var det dax för dagens första och enda gemensamma aktivitet: Mountainyoga. Vi gick tillsammans uppför berget och hade flera styrkestopp på vägen. Kul att dela upp vandringen uppåt på detta sätt. Vi fick även med oss en tanke att klura på av Therése: Vad ska du göra imorgon som du kommer vara nöjd över själv på julafton? Så tänkvärt och klurigt. Men jag bestämde mig där och då. Jag SKA ta tag i rörlighet och yoga. Minst två pass per vecka fram till julafton. Imorgon kör jag första passet!

Vi kom upp på en fin platå, mitt i en slalombacke. Där stod vi på rad tvärs över backen och gjorde olika yoga- och styrkeövningar. Magiskt härligt att ha Åre by, Åresjön, Renfjället och Mullfjället som utsikt. En älg kom springande över slalombacken strax nedför oss. Vi vandrade sedan en annan väg tillbaka ner till hotellet, där en god avslutande lunch med torsk väntade. De flesta reste sedan hem direkt efter lunchen, men mitt tåg gick först kl. 15.52 så jag tog det lugnt på rummet några timmar till. Tog en kortare promenad ute i solen, duschade, packade mina saker och gick igenom alla mina foton. Skönt att landa lite innan tågresan hem.

9 timmar senare körde tåget i på Norrköping C. Då hade jag bytt tåg i Stockholm. Båda tågen var helt fullbokade och jag satt ner mest hela tiden. Reste mig upp en gång i timmen för att rör på mig lite. Klockan hann bli 01.30 innan jag kom i säng. Trött, GLAD, VARMT HJÄRTA och med en massa fina minnen att bära med mig in i hösten och vintern här hemma. TACK syster Johanna för mysigt sällskap dessa dagar! TACK systrarna Linda och Charlotte för underbara samtal och hysteriska skratt. TACK Miranda och Therése för fyra fantastiska dagar med härligt innehåll i vackraste Åre. Enda saken som jag hade kunnat ändra på var antalet dagar. Jag ville ha mer😍!! //Vickan

För att se filmer från Trail och Yoga weekend, titta i mina höjdpunkter på Instagram under ”TrailYogaÅre”.

Övriga inlägg från långhelgen:
Trail och Yoga weekend i Åre
Yoga och fjällöpning
SUP-yoga och Välliste runt

Powerwalk

Fotot ovan kommer från @josahananon.

Åre by

Morgonjogg

Åresjön

Vi gick på Trollstigen upp via Tott hotell och sedan vidare till platån där vi skulle yoga.

vandring på Trollstigen

Fotot ovan kommer från @josahananon.

Hit kom vi på vår vandring upp till yogaplatån.

Mountainyoga

Renfjället på andra sidan Åresjön.

Vandring

Yoga

En älg sprang över skidbacken.

Älg

yoga

Johanna, jag, Linda och Charlotte. Så tacksam för nyvunna vänner denna långhelg.

Systrarna

Våra två superhärliga ledare denna långhelg – Therése (@yoga_stories) och Miranda (@miranda_ericsson). Vilken energi ni sprider. Ni är fantastiska båda två!

Therese och Miranda

Höstträd

Efter lunch blev det en promenad i solen vid Åresjön. Äntligen kom solen och blå himmel fram.