Cirkelpass v. 13 – 2019

Cirkelpass v. 13 – 2019 har lite extra fokus på ben och mage. Denna vecka är det även lite pulsövningar med också. Så skönt att orka lite mer igen.

Veckans cirkelpass:
Utfallshopp 
Planka med armbågsdutt
Benlyft
Pushups med inhopp
Squathopp uppåt
Bridge crunch

Material:
Matta

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Hoppas att ni får en fantastiskt fin sista vecka i mars. På söndag börjar sommartiden! //Vickan

Utfall med hopp

Ovan utfallshopp. Gå ut i ett utfall bakåt med höger ben. Gör sedan ett upphopp och lyft höger ben, möt med vänster arm. Byt ben efter halva tiden.

Nedan planka med armbågsdutt. Stå i plankposition på raka armar. Dutta ner höger armbåge i golvet. Håll kvar kroppen i en rak position och spänn magen genom hela övningen. Upp till startposition igen. Dutta vänster armbåge i golvet. Alternera.

Planka med armbågsdutt

Nedan benlyft. Ligg på rygg på en matta på golvet och tryck ner svanken i golvet genom hela övningen. Lyft de raka benen, tills de är i 90 grader i höften. Sänk sakta ner benen och håll emot med magen. Stanna precis innan du nuddar golvet. Lyft benen igen och gör en ny omgång.

Benlyft

Nedan pushups med inhopp. Stå i plankposition på raka armar. Gör en armhävning. Hoppa sedan in med fötterna mot händerna och ut igen. Börja om från början och gör en ny armhävning.

Pushups med inhopp

Nedan squathopp uppåt. Gå ner i en squat och dutta båda händerna i golvet mellan fötterna. Hoppa sedan rakt uppåt, armarna är raka nedåt hela tiden.

Squathopp uppåt

Nedan bridge crunch. Ligg på rygg med fotsulorna i golvet och böjda knän. Lyft upp höften och stå i brygga med endast axlarna och fötterna i golvet. Ner med rumpan i golvet igen och en crunch.

Bridge crunch

Här kommer en film på övningarna.

4 kommentarer
  1. Härligt att du orkar lite pulshöjande igen! Och tack för ännu ett nytt cirkelpass. Imponerad att du kan variera dem så mycket!

    1. Kul att du gillar mina cirkelpass. Och jag är så tacksam för att du återkopplar. Kram Vickan

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras