PÅSKHELGSBINGO

Jag fick roligaste träningsidén av min syster Johanna – påsklovsbingo. Hon fystränar sina barns idrottslag och de fick träning på egen hand under påsklovet. Kanonkul idé att träna på tycker jag! Naturligtvis tokälskade jag idén och gjorde om den (bland annat utan bollövningar) till en PÅSKHELGSBINGO. Träna själv, träna med familjen, träna med kompisar – se till att påskhelgen blir aktiv, men på lagom avstånd mellan varandra. Jag ska försöka att göra alla rutor utomhus. Vill eller orkar du inte göra exempelvis alla 40 burpees på en gång – dela upp dem. När du klarat 40 st sammanlagt, kryssa rutan. Vill du inte hoppa, gör då en variant som du bara går ut i samma rörelse eller böjer dig upp och ner. Anpassa så att det passar dig, men gör gärna så många rutor du kan. Skapa rader lodrätt, vågrätt eller diagonalt. Fixar du 100-raden? Fixar du hela brickan? Om du lägger upp bild eller film på instagram, använd gärna #lifepåskhelgsbingo, så kan jag och andra inspireras av din träning.

LYCKA TILL och ha en riktigt mysig påskhelg! //Vickan

Påskhelgsbingo

Här finns bilder och instruktioner på hur du utför vanliga squats, squats med hälarna ihop, sumosquats, utfall och tåhäv.
Här finns bilder och instruktioner på hur du gör mountainclimbers och burpees.
Här finns bilder och instruktioner på hur du gör triceps dips och planka med axelklapp.
Här finns bild och instruktioner på hur du gör jägarvila.
Här finns bilder och instruktioner på hur du gör russian twist och crunches med hältouch.
Här finns bilder och instruktioner på jumpsquats och rygglyft.

 

1 kommentar
  1. Ha ha jag kör nog ditt bingo också. Det är nåt visst med att få kryssa över rutor/avklarade övningar!

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras