Cirkelpass v. 26 – 2021

Cirkelpass v. 26 – 2021 genomfördes på en nysåpad altan. Det kom vindar med såpalukt, vilket kändes friskt och fräscht.

För att se filmer på övningarna, swipa bildkollaget på instagram. Hoppas att du får en finfin aktiv vecka! //Vickan

Veckans cirkelpass:
Liggande bensax
Squat med fotvinkling
Planka med höft i marken
Dead bug
Explosiva hopp

Sittande rotation med knälyft

Material:
Matta

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Vill du få många fler tips på cirkelpass – klicka HÄR (där det finns över 100 olika cirkelpass).

Liggande bensax

Ovan liggande bensax

Ligg på rygg. Spänn magen och saxa med benen i luften. Vill du göra övningen lite tyngre kan du ha ett gummiband runt fotlederna. Lyft huvudet från marken.

Nedan squat med fotvinkling

Gå ner i en squat. När du är nere så vinkla ut tårna och sedan tillbaka igen. Ha armarna framför kroppen. Res dig upp till stående och för ner armarna utmed kroppen. Gå upp på tå när du är i ytterläget på stående.

Squat med fotvinkling

Nedan planka med höft i marken

Stå i plankposition på armbågarna. Spänn magen genom hela övningen. Vrid höften mot marken och stanna precis ovanför marken, vrid upp till startposition igen och vrid sedan åt andra hållet.

Planka med höft i marken

Nedan dead bug

Ligg på rygg och tryck ner svanken i marken. Lyft armarna rakt upp mot himlen och lyft benen, så att de är 90 grader i både höften och i knäna. Sänk sakta höger arm och vänster ben till marken. Stanna till när du inte kan hålla svanken i marken längre och vänd upp igen. Byt arm och ben.

Dead bug

Nedan explosiva hopp

Stå med dina fötter placerade i en axelbred positionen. Knäböj tills dina knän är böjda i 90 grader. Hoppa uppåt, så att din kropp är helt rak. När du landar går du direkt ner i squatposition igen.

Explosiva hopp

Nedan sittande rotation med knälyft

Sitt på rumpan med raka ben. Ha händerna samlade framför kroppen i brösthöjd. Vrid hela överkroppen till höger och lyft samtidigt höger knä upp mot magen. Tillbaka till startposition och vrid sedan överkroppen till vänster och lyft vänster knä mot magen.

Sittande rotation med knälyft

8 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras