Cirkelpass v. 40 – 2019

Cirkelpass v. 40 – 2019 blev det första i vårt nya träningsrum. Det funkade himla bra. För att se filmer på övningarna, swipa bildkollaget på instagram.

Veckans cirkelpass:
Sumosquathopp
Benlyft
Mountainclimber
Sumoburpees
Russian twist
Utfallshopp, byt efter halva

Material:
Matta och vikt

Hur jag gör:
6 övningar. Jag kör övningarna i ordningen ovan.
60 sek på varje övning.
10 sek byte av övning.
När alla 6 övningar är gjorda har det gått ett varv.
Vila i 1 minut.
Jag kör sammanlagt 5 varv.
Sammanlagt tar hela cirkelpasset 38 minuter (+ uppvärmning du gör innan).

Anpassa cirkelpasset efter dig. Variera antal övningar, längden på övningarna och antal varv så att det passar just dig.

Det har blivit en hel del sporttv i helgen. Så imponerad av alla atleter i friidrotts-VM. Angelica Bengtsson, vilken omladdning efter bruten stav. //Vickan

Sumosquathopp

Ovan sumosquathopp

Stå i en bred squat (sumosquat). Ha armarna samlade framför kroppen. Gör små hopp uppåt. Benen är hela tiden i sumosquatposition.

Nedan benlyft

Ligg på rygg med benen rakt upp. Tryck ner svanken i golvet och sänk sakta benen mot golvet. Stanna med benen strax ovanför golvet och höj de sedan till startposition igen.

Benlyft

Nedan mountainclimber

Stå i plankposition på raka armar. För höger knä mot höger armbåge och sedan tillbaka till startposition igen. Lyft sedan vänster ben och för vänster knä mot vänster armbåge. Spänn magen genom hela övningen.

Mountainclimber

Nedan sumoburpees

Starta i plankposition på raka armar. Hoppa fram med benen och landa brett med fötterna. Sätt ihop handflatorna och tryck armbågarna mot knäna. Sätt ner händerna i golvet och hoppa ut till plankposition igen.

Sumoburpees

Nedan russian twist

Balansera på rumpan. Ha en vikt i händerna. Flytta vikten från sida till sida, och följ med vikten med blicken. Spänn magen genom hela övningen. Om det blir svårt att balansera på rumpan, så kan du sätta ner fötterna i marken.

Russian twist

Nedan utfallshopp

Stå samlat och hoppa sedan fram med höger ben och bak med vänster ben. Ett utfallshopp helt enkelt. Hoppa sedan tillbaka samlat igen. Fortsätt med samma ben under halva tiden och byt sedan ben.

Utfallshopp

För att se fler tips på cirkelpass, klicka HÄR.

1 kommentar
  1. Alltså den väggen… Supersnyggt. Tack för ännu ett bra cirkelpass. Det blir kvällens utmaning :-).

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras